Reizen is steeds meer een mix van fysieke en digitale ervaringen, van de eerste oriëntatie tot de reviews na afloop. Digitale technologieën zoals AI hebben een groeiende impact op toerisme en recreatie, zowel voor de reiziger als achter de schermen bij de bedrijfsvoering. In de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein zijn sommige grotere spelers al vergevorderd, maar het is cruciaal dat iedereen, van grote bedrijven tot kleine ondernemers, de kansen van digitalisering kan benutten om te voorkomen dat het aanbod verarmt.

Vul de digitaliseringsmonitor in voor 11 oktober!

Het Nationaal Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) doet onderzoek naar de mate van digitalisering van toeristisch-recreatieve ondernemers en organisaties. De vragen gaan bijvoorbeeld over digitalisering op het vlak van marketing, bedrijfsvoering en data.

Werk of verstrek jij werk in de gastvrijheidssector? Neem dan kort de tijd voor het invullen van de enquête.

Enquête invullen

NBTC streeft ernaar de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Dat doet NBTC samen met partners, door het delen van kennis, het stimuleren van nieuwe samenwerkingsvormen en het ondersteunen van voornamelijk het mkb. De voortgang van deze digitale transformatie volgt het NBTC via een jaarlijkse digitaliseringsmonitor. Met een nationale, geïntegreerde aanpak stimuleert het NBTC continue innovatie en duurzame groei en versterken we de concurrentiepositie van de Nederlandse toeristische sector.