Stichting RegioMarketing en Toerisme (RMT) heeft als doel de regio Noordoost Friesland met al haar kwaliteiten op de kaart te zetten (marketing) en de gasten in het gebied van goede informatie te voorzien (gastheerschap).
We vermarkten onze 5 streekmerken (‘De Big 5’): Waddenzee Unesco Werelderfgoed, Nationaal Park Lauwersmeer, Nationaal Landschap Noardlike Fryske Wâlden, Elfstedenstad Dokkum en Nationaal Park De Alde Feanen. Dit doen we onder de positionering ‘Land in Friesland’.
Wij werken voor, door en met toeristische ondernemers in de regio. Denk aan accommodatie houders, activiteiten en horeca. We hebben geen leden, omdat we er voor elke ondernemer willen zijn.
Wat doen we?
We doen heel veel, maar met name:
- We organiseren elk jaar twee grote netwerkavonden voor ondernemers.
- We organiseren verschillende workshops of cursussen, maar net waar ondernemers behoefte aan hebben. Denk aan website optimalisatie, google analytics, facebook adverteren, etc.
- Elk jaar maken we verschillende producten met toeristische informatie over de regio. Zoals een magazine of krant en (in samenwerking met partners) verschillende kaarten.
- We voeren online marketing via google en sociale media om de regio onder de aandacht te brengen van (potentiële) gasten
Wij werken voor de regio Noordoost, zo heb je ook andere organisaties in Zuidoost, Zuidwest en Noordwest. Hier werken we mee samen. Evenals Merk Fryslân, de provinciale marketingorganisatie.
Voor meer informatie kijkt u hier.
Voor meer informatie over de verschillende regiomarketing organisaties in Fryslân kijkt u hier.