20 november 2023

Locatiecongres Friesland

In één ochtend een marketing- & sales boost voor uw zakelijke locatie

maandag 20 november 2023
08.00 – 12.30 uur
Farsk, Britswert
Deelname €49,95

Een goed ontbijt, netwerken met andere locatiehouders & -medewerkers en praktische kennisworkshops: het doel is dat u aan het einde van de ochtend precies weet hoe u zich kunt onderscheiden in de zakelijke markt. Dat u zicht hebt op wat uw locatie bijzonder maakt. En hoe u dit kunt doorvertalen in marketing en sales.

Meet in Friesland en Friesland Convention Partners richten zich samen op het zakelijk toerisme in Friesland. Samen met Linda op Locatie wordt het eerst Locatiecongres in de regio gehost op 20 novermber bij Farsk.

Aanmelden

Het volledige programma:

8:00 – 8:45 Netwerkontbijt

Welkom op de prachtige nieuwe locatie Farsk. Bij binnenkomst staan de gedekte ontbijt tafels klaar en kunt u zo aanschuiven. Aan de hand van gespreksstarters gaat u in gesprek met uw tafelgenoten. Dat zal gemakkelijk gaan want u zit aan tafel met allemaal andere locatiehouders en –medewerkers.

8:45 – 9:05 Aan de slag: De onderscheidende factor van uw locatie bepalen. 

In kleine groepen gaat u aan de slag met de centrale vraag: wat is de onderscheidende factor van uw locatie? Aan de hand van verdiepende vragen gaat u met andere locatiehouders in gesprek om tot de kern te komen.

9:50 – 10:50 Workshopronde: Vera de Haan – Klantgericht verkopen

Vera de Haan coacht reserveringsteams van vergader- en eventlocaties in klantgericht verkopen. Met klantgericht verkopen zet u de (wensen van de) aanvrager centraal, voelen zij zich gehoord en weet u precies wat ze zoeken, zodat u de best passende offerte kunt maken waar zij eigenlijk niet meer omheen kunnen.

Tijdens de workshop gaat u aan de slag met het stellen van de juiste vragen in het verkoopgesprek om de koopmotieven van de aanvrager boven water te krijgen. Zo weet u precies wat de aanvrager met de vergadering of event wil bereiken en hoe u met uw locatie hier het verschil in kunt maken. Ook toetst u direct of uw onderscheidende factor goed wordt uitgedragen. Aan het einde van de workshop heeft u drie concrete tips om direct mee aan de slag te gaan in uw verkoopgesprekken.

9:50 – 10:50 Workshopronde: Kirsten Jassies – Je USP inzetten op sociale media

Kirsten neemt u mee in de wereld van sociale media. Hoe zet u de USP’s van uw locatie in op sociale media. Kirsten schept duidelijkheid in het woud aan media en geeft praktische tips waar u na de workshop direct mee aan de slag kunt op LinkedIn en Instagram. De focus ligt in deze workshop op content maken. Hoe maak ik succesvolle content en welke factoren zijn daarin van belang. Na deze workshop heeft u voldoende praktische inspiratie en motivatie om de volgende dag aan de slag te gaan met uw social media.

Kirsten Jassies is dé social media expert, trendwachter en influencer en spreekt voor groot publiek en geeft regelmatig trainingen om mensen te helpen met hun visuele verhaal. Zij schreef verschillende boeken o.a. Kick-ass content voor social media maar ook Instaproof en Tiktologie.

10:50 – 11:00 Pauze

11:00 – 12:00 Workshopronde: Vera de Haan – Klantgericht verkopen

Na de pauze wisselt u van groep, en volgt u de andere workshop.

11:00 – 12:00 Workshopronde: Kirsten Jassies – Je USP inzetten op sociale media

Na de pauze wisselt u van groep, en volgt u de andere workshop.

12:00 – 12:30 Terugblik & vragen

Tijdens de dag zijn al flink wat boxen aangetikt; netwerkgesprekken, workshops, kennisuitwisseling een goed ontbijt: Tijd voor een recap. Met een actieve sessie onder leiding van de dagvoorzitter blikken we terug op de ochtend; wat sprak aan, waar wilt u zeker verder mee aan de slag, welke zorgen heeft u en waar heeft u nog hulp bij nodig?

Aanmelden